Test make upů

Proč jsou testy make upů zajímavým zdrojem inspirace, jaké make up se řadí v žebříčku mezi nejlepší pro rok 2019 a jaký make up nakonec koupit při zvážení uživatelských diskuzí a recenzí? Výběr spotřebního zboží je ošemetná věc, kde často musíte volit z velmi podobných modelů, které se liší naprostými detaily. Jindy mohou být rozdíly významné, každopádně v obou případech se hodí názor nebo validace zamýšleného produktu. Žebříčky make upů a testy renomovaných organizací, blogů nebo samotných uživatelů, mohou v tomto rozhodování významně pomoci. Součástí tohoto článku je také náš výběr top produktů, které považujeme za ty nejzajímavější.

Nejlepší make up

VICHY Teint Idéal Více informací
L’ORÉAL PARIS True Match Více informací
VICHY Dermablend Více informací
DERMACOL Cover Více informací
MAX FACTOR Colour Adapt Více informací

Make up – diskuze, recenze

Názory uživatelů, kteří již mají zkušenost s výrobkem, mohou v rozhodovacím procesu rychleji nasměrovat k lepšímu produktu, respektive k vhodnější volbě dle vašich specifických požadavků. Proto se recenze na produkt jako je make up a diskuze k tomu, často objevují již na samotných eshopech nebo porovnávačích cen a obchodů. V hodnoceních se objevují rovněž klady a zápory, které make up má, podle čehož se lze snadněji rozhodnout, který model nakonec vzít.

Testy

Umístění v testu je relevantním kritériem, především je-li pořádán renomovanou spotřebitelskou organizací nebo alespoň důvěryhodným magazínem či blogem. Mnohdy patří make up z testu také mezi nejoblíbenější a nejprodávanější produkty v dané kategorii a samotný titul vítěz testu nebo produkt roku pozici daného modelu jen potvrzují. Výsledky testů občas překvapí svým pořadím, například propadem favorita nebo lepší pozicí u levnějšího produktu. Do značné míry ovšem odráží uživatelskou oblíbenost make up a jiných produktů.

VICHY Teint Idéal

První model, který se dostal do našeho výběru, je make up VICHY Teint Idéal. Jako u jiných modelů v sestaveném výběru se i tento řadí mezi vyčnívající produkty ve své kategorii, která se může dále členit na více podtypů a navazujících specifikací. Tyto upřesňující specifikace v rámci produktové kategorie jsou účinnou filtrací mezi dostupnými modely. Upřesněním jednotlivých parametrů lze efektivně odfiltrovat irelevantní produkty a vybírat jen mezi těmi skutečně důležitými. Rozdíly přitom mohou být významné. V některých případech se modely liší minimálně, přičemž jindy tvoří úplně jiný segment.

ZJISTIT CENU A RECENZE

L’ORÉAL PARIS True Match

Dalším z top modelů našeho žebříčku je make up L’ORÉAL PARIS True Match. Najít nejlepší make up může být problematické už z toho důvodu, že samotné označení jako nejlepší je mírně zavádějící. Dobrý produkt staví na více úrovních kvality, dobrých vlastností nebo i samotného produktového balení (kromě produktu i rozsah příslušenství). Široká oblíbenost mezi uživateli nejčastěji vzniká ideální kombinací všech zmíněných vlastností, což ovšem neznamená, že méně oblíbený model je automaticky horší.

ZJISTIT CENU A RECENZE

VICHY Dermablend

Další make up v našem žebříčku je VICHY Dermablend. Velmi typická situace je ta, kdy dané produktové kategorii dominuje určitý výrobce nebo značka a oproti ostatním alternativám vyčnívá. Z takové situace může spotřebitel získat například tím, že si výrobce vydobyl své postavení díky kvalitě a spolehlivosti produktu. Na druhou stranu může dojít k situaci, kdy výrobce nastaví vyšší cenu, protože si to může ze svého postavení dovolit. Rozporuplný dopad může mít i situace, kdy se výrobce zaměřuje na více oblastí. Kladný efekt může vycházet z kombinace širokých znalostí a schopnosti vytvářet kvalitnější produkty. Negativní efekt zase ze situace, kdy na danou oblast není specializovaným odborníkem a výsledné produkty jsou pouze průměrné.

ZJISTIT CENU A RECENZE

DERMACOL Cover

Do výběru se dostal taky tento model, a to make up DERMACOL Cover. Z hlediska hodnotících kritérií ve velkém převažuje kvalita, u které její definice a pojetí může být odlišené podle kategorie spotřebního zboží. Jedná se například o použitý materiál a výsledné výrobní zpracování. Jako indikátor kvality může posloužit také cena, ovšem ne vždy je vyšší cena známkou kvalitního výrobku. Podobnou analogii lze aplikovat na výrobce a značku. V některých případech může i laciný produkt méně známého výrobce posloužit danému účelu.

ZJISTIT CENU A RECENZE

MAX FACTOR Colour Adapt

Žebříček uzavírá poslední make up, a to MAX FACTOR Colour Adapt. Uživatelské recenze make upů a dalšího spotřebního zboží mohou mít různé podoby, převážně se ale setkáte s bodovým vyjádřením jako například 3/5 a podobně. Vzhledem k faktu, že je takové hodnocení udělováno s ohledem na očekávání konkrétního spotřebitele jež toto hodnocení udělil, je vhodné znát i jeho zdůvodnění. Není neobvyklé, že jinak kladně hodnocený produkt získá menší procento nízce hodnocených recenzí jen proto, že se výsledek nesetkal se zákazníkovým očekáváním. Proto je dobré věnovat pozornost doprovodným komentářům, které takové hodnocení doprovází.

ZJISTIT CENU A RECENZE

Jaký make up koupit?

Zvolit konkrétní model nemusí být snadné, zvláště když je nabídka make upů široká a nabízí tolik možností. Nejprve byste si měli ujasnit základní otázky, a to za jakým účelem si make up pořizuji, co od tohoto produktu čekám a je pro mě důležitější cena, kvalita zpracování nebo třeba funkce?

make up test

Typ

Prvním krokem, kterým můžete odfiltrovat značné množství variant ve výběru je rozvrhnout typy make upů a zvolení takového, který nejvíce odpovídá vašim potřebám. Následně se můžete vrhnout do filtrování pomocí dílčích parametrů, se kterými dále zúžíte nabídku, a zbudou jen takové produkty, které co nejvíce odpovídají vašim požadavkům. Tohle je ovšem pouze první krok, k výběru vhodného modelu si většinou jen se správným rozměrem nebo typem nevystačíte.

Funkce a příslušenství

Označit make up s nízkým počtem funkcí za špatnou by bylo nepřesné. Plno spotřebitelů hledá produkt, který zvládne základní činnosti, a víc nepotřebují. Přesně pro ně jsou takové produkty dostačující a nemusí připlácet za funkce, které jsou pro ně zbytečné. Naopak pokročilí uživatelé mohou vyžadovat funkce nad rámec základního účelu. S tím jde samozřejmě ruku v ruce i cena, která je u takových modelů vyšší.

U malých a velkých domácích spotřebičů je příslušenství, respektive výbava důležitou věcí k ohlídání. Nelze očekávat standardizované balení make upů, natož mezi různými výrobci, a proto je nezbytné pečlivě číst popisky produktů ještě před jeho zakoupením. Určitou indikací může být i podezřele nízká cena. Ta totiž může být pouhým výsledkem základního příslušenství.

Způsob ovládání

Důležitou roli v rozhodování hraje též ovládání, jeho způsob a uživatelská přívětivost. Malé a velké domácí spotřebiče mají na výběr především mezi mechanickým a elektronickým způsobem ovládání. V praxi se tak setkáte s tlačítkovým, kolečkovým nebo dotykovým způsobem ovládání. Drogistické zboží zase může obsahovat sprej nebo postřikovač. Důležité je ujištění, že make up disponuje přívětivým způsobem ovládání, které odpovídá rovněž vašemu očekávání.

Základní způsoby ovládání:

  • Mechanické
  • Elektronické

Vzhled

Dosud jsme zmínili hlavně technické aspekty produktu, kladoucí důraz na jeho funkčnost a vybavenost. Neméně důležitou roli hraje rovněž vzhled produktu. Estetický dojem netvoří jen barva a její kombinace, významnou roli má použitý materiál. Tak například kov zanechá oproti plastu naprosto jiný dojem, nemluvě o robustnosti samotného produktu. Make up a obecně každý produkt může být posuzován i z konstrukčního hlediska, přesněji z navržení celého produktu. Nevhodně navržený produkt totiž nezachrání ani sebelepší materiál.

Cena

Cena je v mnoha případech zásadním faktorem, především tehdy, kdy se spokojíte se základními funkcemi. Levné make up takové pravidlo v zásadě splňují. Je však potřeba být na pozoru, jelikož nízká cena může být důsledkem jiných nedostatků. Použitý materiál může být nekvalitní, na první pohled zavádějící výbava nebo nedostatečný výkon. Mnohdy cenu ovlivní i prestiž značky, která cenu oproti srovnatelným produktům může zvednout výše.